Biuro Rachunkowe PERFEKT

assignment_turned_in Zwrot podatku ze Szwecji

Rozliczenie podatku ze Szwecji jest obowiązkowe dla wszystkich osób, które pracowały w tym kraju w poprzednim roku podatkowym, a deklaracja podatkowa (Indkomstdeklaration 1) powinna zostać złożona w Skatteverket najpóźniej do 4 maja. Kara za nieterminowe rozliczenie wynosi 2500 kr.

W Szwecji nie ma możliwości rozliczenia ze współmałżonkiem.

Jeśli pracowałeś w Szwecji dłużej niż pół roku, od twojego dochodu odprowadzany jest wyższy podatek. Jest to podatek gminny. Jego wysokość zależy od władz gminy i najczęściej wynosi około 31%.

Jeśli pracowałeś w Szwecji krócej niż pół roku, od twojego dochodu odprowadzany jest specjalny podatek w wysokości 25% tzw. SINK. Składanie deklaracji podatkowej nie jest w tym przypadku wymagane, podatnik nie otrzyma zwrotu podatku, ani nie musi nic dopłacać.

Deklaracja podatkowa Indkomstdeklaration 1 wysyłana jest ze Skatteverket na przełomie marca/kwietnia na ostatni adres podatnika zarejestrowany w systemie urzędu. WAŻNE! Przed wyjazdem ze Szwecji pamiętaj o aktualizacji adresu.

ODLICZENIA:

• dojazdy do pracy
  • podwójne gospodarstwo domowe - przysługuje osobom, które w związku z sytuacją zawodową ponoszą koszty zamieszkania w Szwecji oraz podróży Polska- Szwecja
  • koszty podróży służbowych tzw. Traktamente
  • odzież robocza, literatura fachowa, kursy pracownicze
  • ulga podatkowa od dochodu tzw. Jobbskattereduktion
  • ulga podatkowa zależna od okresu pracy tzw. Grundavdrag
  • ulga z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne płacone w Polsce